Claim voor compensatie: luchtvaartmaatschappij hoeft geen advocaatkosten te betalen zonder aanmaning

13.12.2016 Als u te laat aankomt of als de vlucht volledig wordt geannuleerd, wordt u gecompenseerd. Vaak kun je hier maanden op wachten. Maar zelfs als het lang duurt, moet u het aanmaningsproces zelf starten. Anders kan het juridische proces duur zijn. Luchtvaartmaatschappijen laten passagiers vaak maanden wachten op hun compensatie. Als u echter een advocaat neemt zonder een enkele herinnering te sturen, moet u zelf betalen.

Luchtvaartmaatschappijen houden hun klanten vaak voor schadevergoedingsclaims vanwege lange vertragingen. Sommigen nemen een advocaat om naar rechts te komen.



Maar de luchtvaartmaatschappij hoeft alleen de juridische kosten te betalen als ze aantoonbaar in gebreke is gebleven bij de betaling. Dit werd beslist door de rechtbank van Frankfurt (Az.: 2-24 S 189/15).



In de zaak waarover werd onderhandeld, had de eiser geen herinnering verzonden, maar had hij onmiddellijk de advocaat ingeschakeld. Hij moest zelf de kosten dragen, zei rechters. De Duitse wet inzake reiswetgeving rapporteert over de zaak in het tijdschrift ReiseRecht aktuell.

Popular

Recent Posts

Blogarchief