Muesli en meer: ​​discounters blijven de prijsschroef

draaien discounte Discounter Norma is verhuisd en eist nu minder geld voor ontbijtgranen.

De concurrentie om de laagste prijzen bij de discountwinkels in Duitsland duurt voort. Platzhirsch Aldi kondigt opnieuw kortingen aan - dit keer voor ontbijtproducten. Norma en Netto zijn niet ver achter.



De grootste discounter van Duitsland, Aldi, blijft de concurrentie in de Duitse levensmiddelenhandel aanwakkeren. De marktleider verlaagde de prijzen op zaterdag (18 januari) voor verschillende ontbijtproducten zoals granen, muesli en yoghurt met maximaal 10 cent. Aldi blijft spaargeld leveren aan klanten, zei het bedrijf. De concurrent Norma verhuisde prompt naar: De Nurembergers zeiden, onder andere, voor verschillende muesli-variëteiten en mueslirepen nu ook 10 cent minder. En Netto maakt ook veel ontbijtproducten 10 cent goedkoper.



Aldi's prijsverlagingen zullen waarschijnlijk van invloed zijn op retailers in het algemeen. Omdat veel aanbieders zijn gericht op het gebied van prijsinvoer bij marktleiders met korting. Slechts een week geleden verlaagde Aldi de prijzen voor eieren, oploskoffie en instantthee. Verschillende kettingen volgden onmiddellijk. Norma zei ook dat ze winkelvoordelen geven aan klanten. Een netto woordvoerster noemde deze redenering ook.



Vooral voor Aldi is het belangrijk prijssignalen in te stellen. Want steeds vaker wordt de marktleider uitgedaagd door concurrenten. Zo versloegen rivalen zoals Lidl en Rewe herhaaldelijk de Aldi-langetermijnprijzen met speciale aanbiedingen, waardoor ze klaagden tegen het traditionele, goedkope imago van het bedrijf.



De supermarktketen Real is een paar maanden geleden gelanceerd, zelfs een goedkoop eigen merk, de aangegeven prijs Aldi, Lidl en Co. niet alleen de prijs betaald, maar ze zouden zelfs moeten worden onderboden. De klant moet echter ook een vermindering van de kwaliteit accepteren.

Popular

Recent Posts

Blogarchief