Stiftung Warentest: online reisportalen geven vaak geen goed advies

De grootste tekortkomingen in reisportalen zijn er volgens Stiftung Warentest qua service. Slechts drie van de negen geteste portals ontvingen het algehele cijfer "goed": Lastminute. de, Travelscout24.de en Travelchannel. de.

Volgens Stiftung Warentest zijn de grootste tekortkomingen in reisportalen wat betreft service. Slechts drie van de negen geteste portals kregen het algehele cijfer "goed": Lastminute. de, Travelscout24.de en Travelchannel. de.



In de categorie consultingservices kregen de testers slechts één keer "goed". Te vaak belt en aanvragen via e-mail voor een lange tijd bleef onbeantwoord, kritiek op ze. Als het gaat om de duidelijkheid van de reisinformatie, de testers prees de zogenaamde soberheid kalender sommige leveranciers: Er consumenten kunnen relatief gemakkelijk de goedkoopste data



Voor de betrouwbaarheid van de prijzen was er kritiek Mocht reizigers beschikbaarheid van Aanbiedingen zien alleen kan. in de tussentijd is de prijsverandering. Als consument-onvriendelijk, werd de testers ook beoordeeld bij het boeken van een reisverzekering ingesteld. Deze praktijk is nu verboden door het Europese Hof van Justitie. De consument moet nu zelf een vinkje plaatsen als hij de verzekering wil.

Popular

Recent Posts

Blogarchief