Nutella wordt lichter - meer suiker, minder cacao

Voedselproducenten veranderen de samenstelling van hun producten. Maar consumenten zijn er niet altijd gelukkig mee. Nutella heeft bijvoorbeeld nu een hoger suikergehalte en consumentenverdedigers stellen zichzelf enkele vragen. kaum ein brotaufstrich ist so beliebt wie nutella. dass sich nun die zutatenmengen geändert haben, wirft bei den verbrauchern fragen auf. Nauwelijks populair is Nutella. Nu de hoeveelheden ingrediënten zijn veranderd, werpt dit vragen op bij de consument.

De populaire Nut-nougat-crème Nutella heeft het recept van het Hamburg Consumer Center veranderd en daardoor een iets lichtere kleur aangenomen.



Volgens de ingrediëntenlijst is het aandeel magere-melkpoeder nu 8,7 procent; voorheen was het 7,5 procent, schrijft het consumentencentrum op hun Facebook-pagina. Omdat de kleur van de nieuwe Nutellas lichter is, nemen we aan dat er meer melkpoeder is toegevoegd ten koste van cacao, het gaat maar door. Cocoa was teruggeglipt in de lijst met ingrediënten. De exacte hoeveelheid cacao of vele andere ingrediënten mag de fabrikant Ferrero niet specificeren.



Ferrero legde uit dat het slechts een fijnafstemming was, zoals het regelmatig gebeurt met andere merken en ook met Nutella in het verleden. Kwaliteit, inkoop en alle andere kenmerken van Nutella-ingrediënten zijn hetzelfde gebleven, aldus de verklaring. De lijst met ingrediënten staat op de gebruikelijke manier op het glas en op de Nutella-website. Alle relevante aspecten blijven equivalent vanuit een nutritioneel oogpunt.



Veel consumenten hebben op de afdeling consumenten vragen beantwoord, aldus een woordvoerder. Nutella verhoogde ook het suikergehalte licht van 55,9 tot 56,3 procent en verlaagde het vetgehalte. De spread bestaat voor meer dan 87 procent uit suiker en vet.



Verbraucherzentrale Hamburg op Facebook



Nutella-website

Popular

Recent Posts

Blogarchief