Ferrari ontwikkelt hybride aandrijving voor wegmodellen

Meer vermogen met een lager brandstofverbruik - voertuigen met hybride motoren staan ​​op ieders lippen. Nu springt ook de Italiaanse touringcarfabrikant Ferrari in de trein.

Meer vermogen met een lager brandstofverbruik - voertuigen met hybride motoren staan ​​op ieders lippen. Nu springt de Italiaanse autofabrikant Ferrari in de trein.



Ferrari werkt aan een hybride aandrijving voor zijn wegmodellen. Op de Auto China in Beijing (openbare dagen: 27 april tot 2 mei) heeft de Italiaanse fabrikant de nieuwste ontwikkelingsfase van het zogenaamde Hy-Kers-pakket gepresenteerd. Het moet de prestaties met tien procent verhogen en het verbruik met maximaal 40 procent verlagen. De technologie die is ontwikkeld met formule 1, staat aan het einde van de onderzoeksfase en gaat de komende maanden in de serieontwikkeling, legde Ferrari uit. Toen de motor daadwerkelijk werd gebruikt, lieten de Italianen zich open.



Voor de motorshow in Beijing heeft Ferrari het systeem opgezet voor een twaalfcilinder-middenmotor, waarvan de transmissie met dubbele koppeling is gekoppeld aan een elektromotor. Deze elektrische aandrijving kan de verbrandingsmotor helpen versnellen of zelfs de auto op korte afstanden en met gematigde snelheden verplaatsen. Een tweede elektromotor levert de accessoires en is gemonteerd voor de benzinemotor. Beide elektrische machines worden aangedreven door batterijen waarvan de capaciteit en positie Ferrari afhankelijk wil maken van het productievoertuig.

Popular

Recent Posts

Blogarchief