Voor snelle elektrische fietsen is een fietshelm niet genoeg

Pedelecs, waarbij de elektrische hulpaandrijving hogere snelheden dan 25 km / h toelaat, mogen niet met een fietshelm worden bestuurd. De ADAC wijst erop.

Pedelecs, waarbij de elektrische hulpaandrijving snelheden toelaat van meer dan 25 km / h, mogen niet met een fietshelm worden bestuurd. De ADAC wijst dit erop.



De snellere elektrische modellen tot 45 km / uur zijn bromfietsen, legt een advocaat van de automobielclub ADAC in München uit. En hiervoor eist de wet "geschikte" helmen. Dit kan een motorfiets of een speciale e-fietshelm zijn. Echter, de experts zien in beide varianten nog steeds problemen.



Sun-face helmen zijn te groot voor de motor en het gebrek aan goede ventilatie onpraktisch. Hoewel de e-bike helmen reeds aangeboden op de markt hebben een groter gebied, maar hebben volgens de ADAC nog steeds niet optimale bescherming. Eind januari had het verkeer in Goslar daarom een ​​beroep op de industrie om helmen met een adequate bescherming te ontwikkelen.



Voor het gebruik van snelle elektrische fietsen zijn ook een kentekenplaat en een bromfietsrijbewijs verplicht, gaat de ADAC verder. Er mogen geen fietspaden worden gebruikt op deze elektrische fietsen.



Als u besluit om een ​​tragere 25 km / u-pedelec te gebruiken, kunt u fietsen op fietspaden en hebt u geen rijbewijs, kenteken of helm nodig. Deskundigen op het gebied van verkeersveiligheid adviseren echter om een ​​fietshelm te dragen.

Popular

Recent Posts

Blogarchief