Geïmporteerde merken, die hun voertuigen meestal goedkoper aanbieden, vragen om een veel substantiëlere afhandeling. . De gemelde het tijdschrift "auto road" (uitgave 15/2013), dat al 14 gemeenschappelijke onderdelen voor 16 modellen van de middenklasse vergeleek de prijzen
duidelijkste voorbeeld dat leidt het magazine is een waterpomp: Audi vraag A4 Avant 2.0 TDI 70 euro voor het deel, bij de Mazda6 combi 2.2 D dalen tot 335 euro. Ook in de motor controle-eenheid is een significant verschil tussen de premie en geïmporteerde merken is: Terwijl de Honda Accord Tourer tweede2 i-DTEC kost meer dan 1400 Euro, BMW eiste minder voor de 318d Touring en Mercedes voor de C 200 CDI Estate: 1080 en 1069 Euro.
Aan de andere kant zijn Japanse eigenaren goedkoper als de xenon Koplampen breken: Honda berekent de informatie volgens de Accord 505 euro per stuk, Mercedes in de C-klasse 1095 euro en Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 1017 euro.