Mercedes breidt haar wagenpark uit met een pick-up. Het nieuwe model is gepland voor het zogenaamde midsizesegment met ongeveer één ton laadvermogen en zal dit decennium onderweg zijn, aldus de fabrikant. In eerste instantie gepland voor Latijns-Amerika, Zuid-Afrika, Australië en Europa, de nog naamloze Flatbed met voertuigen zoals de VW Amarok, Toyota Hilux of de Mitsubishi L200. Concurreert
informatie over technologie, design of de prijzen nog niet gemaakt Mercedes. Echter, Daimler CEO Dieter Zetsche aangekondigd dat Mercedes zal ook concurreren in dit segment met een onderscheidend merk gezicht en alle merkspecifieke voertuig attributen in termen van veiligheid, comfort, aandrijflijn en kwaliteit. De Zwaben denken niet alleen aan commerciële klanten en het transport van ladingen, maar zien ook de opleving als een lifestyle-auto en registreren groeiende belangstelling bij particuliere gebruikers. Daarom was de ontwikkeling niet gebaseerd op auto's of zware bedrijfsvoertuigen, maar op Mercedes-Vans, waar ook V-Klasse en Vito werden ontwikkeld.