Meer veiligheid: achteraf inbouwen van eenvoudige assistentiesystemen

Moderne auto's hebben tegenwoordig verschillende systemen aan boord om de veiligheid te vergroten. Regensensoren, parkeerhulpmiddelen of rijstrookondersteuning kunnen ook achteraf worden ingebouwd in oudere modellen. De eigenaar van het voertuig moet zich echter beperken tot de basis. einparke Parkeren is soms een lastige zaak - elektronische parkeerhulpmiddelen kunnen het manoeuvreren vergemakkelijken.

Voor uitbreidbare hulpsystemen uit de accessoirehandel, adviseert de Tüv Süd alleen over eenvoudige upgrades zoals parkeerhulpmiddelen of regensensoren. Parkeerhulp kan worden verkregen vanaf ongeveer 70 euro, zegt Philipp Schreiber van Tüv Süd.



Installatie moet altijd in een gespecialiseerde werkplaats worden uitgevoerd. Om veiligheidsredenen adviseren de experts tegen rijstrookwaarneming of afstandswaarschuwingssystemen. Omdat sommige een smartphone bevatten, wat kan leiden tot onderbrekingen in inkomende sms-berichten of oproepen. Bovendien is de prestaties van de software niet genoeg. De originele systemen van de autofabrikanten werken hier met radar, camera's en speciale software.



Over het algemeen is het beter om systemen van de autofabrikanten te gebruiken. Hoewel ze meestal duurder zijn, maar afgestemd op de auto en geïntegreerd in de elektronica aan boord, zegt Schreiber. Dit is vooral belangrijk als er een trekhaak beschikbaar is. Velen herkennen niet veel systemen van derden. Een systeem voor een VW Golf geeft het voor ongeveer 240 euro plus installatiekosten, zegt Schreiber.

Popular

Recent Posts

Blogarchief