Risico op uitglijden bij elektrische fietsen: nadering met minder motorvermogen

In de winter zijn wegen en fietspaden vaak soepel. Voor pedelec-rijders verhoogt dit het valrisico. Je moet het motorvermogen een beetje smoren tijdens het opstarten. eine hohe motorleistung kann pedelec-fahrer im winter schnell ins rutschen bringen. Door een hoog motorvermogen kunnen pedelec-rijders in de winter slippen.

Als u in de winter op uw pedelec wilt rijden, kunt u beter geen sterke motorondersteuning vermijden bij het starten op glad terrein. Omdat de banden kunnen slippen, wordt de ADAC gewaarschuwd.



Het trager starten van het motorvermogen in elektrische fietsen Radler moet vooral in sneeuw, modder en ijs plannen. Onervaren bestuurders trainen het veranderde rijgedrag als eerste in een autovrije ruimte.



Het verminderen van de bandenspanning met 1 tot 1,5 bar kan de grip vergroten, omdat het de voetafdruk van de banden vergroot. Banden met een grover profiel kunnen meer grip bieden op sneeuw die nog niet vastzit.



Het is beter om de accu op de fiets te monteren vlak voordat je wegrijdt. Een neopreen hoes houdt hem langer warm. In het geval van pendelaars zal een tweede lader op het werk voldoende energie leveren voor de terugreis. Daarbij moeten ze eerst duidelijk maken of ze de elektriciteit daar kunnen gebruiken.

Popular

Recent Posts

Blogarchief