Consumer Center bekritiseert advies over tv-aankoop

Te veel technische Chinese en deels valse aanbevelingen: het consumentencentrum Rijnland-Palts heeft verkopers van televisies gevraagd om ouderen beter te adviseren. Testgesprekken waren vaak een flop.

Te veel technische Chinese en deels valse aanbevelingen: het consumentencentrum Rhineland-Palatinate heeft verkopers van televisies gevraagd om ouderen beter te adviseren. Testgesprekken waren vaak een flop.



Testinterviews met de televisieafname van het consumentencentrum Rheinland-Pfalz hebben aangetoond dat ouderen niet om hun individuele ideeën werden gevraagd en veel informatie alleen op afroep ontvingen, aldus het hoofdkantoor in Mainz. "Er werd ook kritiek op geuit dat de verkopers zelf geen Engelse of technische termen uitlegden." Er werd ook gezegd: "In sommige gevallen zijn ongeschikte apparaten aanbevolen of geprobeerd om de klant een veel duurder apparaat te verkopen dan zijn prijsverwachtingen."



Tussen winkels en elektronica retailers is in de bevoegdheid van de verkoper is niet veel verschil duidelijk werd. Positief was de totale geregistreerde" die snel de verkopers te vinden over het algemeen vriendelijk, attent en behulpzaam "Negen proefpersonen." Waren 60 jaar plus "werden getest in Mainz, Kaiserslautern en Trier in 62 Shopping discussies, het advies in een totaal van 21 winkels in juli en augustus, de consument ook gewezen op hun brochure." Door met uitzicht op de TV Shopping - hulp bij het winkelen om uit senioren.



Informatie:



De brochure "Perspectief in TV Shopping - Shopping hulp aan senioren" kan worden opgehaald voor gratis in alle adviescentra de Consumer Rheinland-Pfalz. Postorder voor 1,40 Euro in zegels bij het consumentencentrum Rijnland-Palts, verzending, Postbus 41 07, 55031 Mainz. Voor individuele vragen is de televisiedeskundige van het hoofdkantoor telefonisch bereikbaar op 06131/2848888 (dinsdag en donderdag van 10.00 tot 16.00 uur).

Popular

Recent Posts

Blogarchief