Handel: Elke derde gaf boeken

weg voor het festival Ondanks het internet en de smartphone heeft iets klassieks zijn toppositie ingenomen in kerstcadeautjes: het goede oude boek. Dat resulteerde in een enquête.

Ondanks het internet en de smartphone heeft iets klassieks zijn toppositie ingenomen in kerstcadeautjes: het goede oude boek. Dit resulteerde in een enquête.



Een op drie (32,5 procent) gaf onder andere boeken voor kerst 2011 weg. Dit blijkt uit een onderzoek van de Duitse handelsvereniging (HDE) van 1000 klanten. Parfums (20,0 procent), games en speelgoed (18,1 procent), vouchers (17,6 procent) en snoep (14,0 procent) waren ook populair.



dvd's gevolgd, de 12,0 procent van de respondenten gaf kleding (11,4 procent), sieraden (8,8 procent), foto's en fotoalbums (8,3 procent), geld (8,0 procent) en kalenders (5,4 procent) weg, 5,0 procent van de respondenten besloot om een ​​cadeau te geven aan mobiele telefoons en smartphones, zoals de HDE op dinsdag (27 december) in Berlijn aankondigde.



Mannen en vrouwen hebben verschillende voorkeuren als het gaat om het kiezen van een cadeau: ongeveer 20 procent van de mannen gaf een voucher weg, vergeleken met slechts 15 procent van de vrouwen. Mannen gebruikten vaker parfums, kleding en sieraden dan technische producten zoals dvd's, mobiele telefoons en smartphones. Aan de andere kant gaven vrouwen volgens de enquête een onevenredig grote hoeveelheid boeken, spelletjes en speelgoed.

Popular

Recent Posts

Blogarchief