Geef geen commentaar op het uiterlijk van de ex-partner

Een lof is misschien goed bedoeld, maar kan verkeerd begrepen worden. Daarom moet men met de voormalige partner met beleefde zinnen tegenhouden. Anders maak je jezelf onnodig kwetsbaar.

Een compliment kan mooi zijn, maar het kan verkeerd begrepen worden. Daarom moet men met de voormalige partner met beleefde zinnen tegenhouden. Anders maak je jezelf onnodig kwetsbaar.



De ex-partner staat aan de verkeerslichten: hij ziet er echt goed uit. Gaat vaker naar de sportschool en is eindelijk gescheiden van zijn hoodies. En er is al een sms naar hem geschreven, waarin men zijn mening deelt. Zo'n spontane reactie zou beter moeten zijn met zijn ex, maar beter, adviseert psycholoog Rüdiger Wacker. Omdat het uiterlijk van de voormalige partner niet langer een zorg is. "Hiermee kom je weer dicht bij de ander en val je in een oud intimiteitspatroon." De ex kon snel de indruk krijgen: "Ik wil je terug winnen." En dat is misschien niet eens de bedoeling.



Iedereen die commentaar levert op het uiterlijk of gedrag van een ex-overledene, wordt binnenkort kwetsbaar. "Dat stuurt het signaal:" Uw uiterlijk is nog steeds belangrijk voor mij ", legt Wacker uit. Vaak helpt het om jezelf in de tegenovergestelde positie te plaatsen. U kunt dus vragen voordat u een bericht verzendt: "Hoe kan ik het vinden, als mijn ex commentaar geeft op de diepgang van mijn uittreksel?" Op dit moment wordt vaak duidelijk dat een limiet wordt overschreden.

Popular

Recent Posts

Blogarchief