Woede oplossen: dagboek kan jonge mensen helpen

Stress met de ouders, op school of problemen met de vriendin: soms genoeg kleine triggers om tieners naar de witte hitte te brengen. Met gewelddadige gevoelens kan het helpen om zijn woede in een dagboek uit te drukken. ein tagebuch erlaubt es einem, sich die dinge von der seele zu schreiben. so stauen sich keine negativen gefühle auf. (bild: jens schierenbeck/dpa/tmn) Een dagboek maakt het mogelijk om dingen uit de ziel te schrijven. Dus accumuleren geen negatieve gevoelens. (Foto: Jens Schierenbeck / dpa / tmn)

Stress met de ouders, op school of problemen met de vriendin: soms zijn kleine triggers voldoende om jongeren tot gloeien te brengen. Scherpe gevoelens kunnen woede in een dagboek helpen uiten.



Een dagboek kan tieners helpen hun woede te overwinnen. Een paar zinnen volstaan ​​daarvoor. Adolescenten kunnen vermijden hun gevoelens op te dringen en sneller met hen om te gaan, zegt psycholoog en auteur James J. Crist.



Degenen die geen goede schrijvers van een dagboek zijn, kunnen ook iets tekenen. Het is belangrijk om de gebeurtenis die u boos heeft gemaakt zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven. Iets dergelijks: Iemand loog tegen mij, mijn moeder schreeuwde tegen me of ik geloof dat anderen beter zijn dan ik. "De brief geeft jonge mensen een duidelijker beeld van hun probleem," legt de psycholoog uit.



Als je negatieve negatieve gedachten vermijdt, kunnen tieners echter ook een paar dingen schrijven waar ze dankbaar voor zijn. Als gevolg hiervan ligt de focus niet alleen op het negatieve, maar ook op het positieve.

Popular

Recent Posts

Blogarchief