Correct veranderen: klanten hebben niet het recht om

te retourneren nich Niet elk kerstcadeau wordt goed ontvangen. Bij het wisselen van klanten zijn ze afhankelijk van de goodwill van de dealer.

Elk jaar belanden ongeliefde cadeaus onder de kerstboom. Bijna niemand kijkt uit naar krassende sokken of defecte MP3-spelers. Na de vakantie begint daarom de tweede aanval op de winkels. Maar uitwisselen is niet altijd mogelijk.



De flitssluiting met Kerstmis was niet goed. Net als de goedkope wandplaat. Het probleem: de ontvanger kan de onbeminde cadeaus niet zonder meer terugbrengen naar de winkel. Omdat klanten met perfecte goederen in principe geen aanspraak op ruil hebben. "Als u iets in de winkel koopt, is de regel: Contract is een contract", zegt Edda Costello van het consumentencentrum Hamburg. Veel winkeliers kunnen echter hun klanten ontmoeten.



Stel een vraag afzonderlijk: sommige verkopers bieden bijvoorbeeld een ruil op aanvraag. Dan moeten de kopers absoluut de overeengekomen voorwaarden opschrijven. Of bij de kassier hangt een kennisgeving af met de uitwisselingsregels. Soms staan ​​de voorwaarden voor de uitwisseling ook op de bon - zoals de retourperiode.



Annuleer ontvangst: als de bon nog in de hand is, is dit in geval van vervanging toch al nuttig. Het is gemakkelijker om te bewijzen wanneer u de goederen hebt gekocht. Als u per automatische incasso betaalt, is het bankafschrift voldoende.


1 2 3 Lees een pagina door

Popular

Recent Posts

Blogarchief