E-mails doorsturen zonder commentaar

Bijna niemand zou het normaal vinden op kantoor om gewoon een stapel documenten op een tafel te laten vallen zonder een woord te zeggen. Voor e-mails daarentegen, hebben velen geen belemmeringen om deze zonder commentaar door te sturen. auch in der online-kommunikation gilt es bestimmte regeln einzuhalten. (bild: dpa-infocom) Online communicatie is onderhevig aan bepaalde regels. (Afbeelding: dpa-infocom)

Bijna niemand zou het normaal vinden op kantoor om een ​​stapel documenten eenvoudig op een tafel te laten vallen zonder een woord te zeggen. Voor e-mails daarentegen, hebben velen geen belemmeringen om deze zonder commentaar door te sturen.



Het is soms net zo slecht vorm, zoals communicatie coach Martina Dressel uitgelegd in Freital in de buurt van Dresden. "Zonder een opmerking is alleen mogelijk als het duidelijk is wat de andere persoon moet doen." Anders zouden werknemers dit kort moeten schrijven. Want het kost collega's tijd verspillen als het is niet duidelijk wat te doen met e-mail



is al belangrijk onderwerp. Wie wil slechts een collega over iets te informeren, de onderwerpregel kan ongeveer op "Z. K." start voor "om te weten". Dit vergemakkelijkt de classificatie voor de ander. "Maar in zo'n e-mail kun je een actieaanvraag niet verbergen", legt Dressel uit, die gespecialiseerd is in online communicatie als business coach. Last but not least helpt een opmerking ook als de afzender niet zeker weet of een e-mail de collega betreft of niet. "Dan schrijf je hierover: 'Is dat iets voor jou?'" Dus de andere persoon weet het: als het antwoord nee is, kan hij de e-mail veilig verwijderen.

Popular

Recent Posts

Blogarchief